Τρίτη 17 Νοεμβρίου 2009

ΚΟΥΜΑΡΑ



Η Ελισάβετ, παιδί της Ραψάνης, τις κουμαριές τις ήξερε απέξω και ανακατωτά, εκείνος, όμως, στα χρόνια της αθωότητας τα κόκκινα κούμαρα τα είχε δει και τα είχε δοκιμάσει αλλά δεν είχε ποτέ συναντήσει τα δέντρα. Μαζί τους γνωρίστηκε πολλά χρόνια μετά, σε μια από τις ελάχιστες αναρριχήσεις του στον Όλυμπο, εκεί στα χαμηλά, μαζί με τα πρώτα πουρνάρια και τους κέδρους. Μια ακόμα συνάντηση έγινε και στον Παρνασσό, σε εποχή που τα κούμαρα έκαναν ακόμα πιο εμφανή την παρουσία της . Και οι κουμαριές, μολονότι αειθαλείς, του άρεσαν. Πανάρχαιοι κάτοικοι στα «δικά του» πατρώα εδάφη, παλιάς Ελλάδας και Μικρασίας, οι κουμαριές είναι ντόπια χλωρίδα.

Οι Άγγλοι τη λένε Strawberry Tree, οι Γερμανοί Der Westliche Erdbeerbaum, οι Γάλλοι L'Arbousier

Στη γλώσσα των βιολόγων κυκλοφορεί ως Arbutus unedo

3 σχόλια:

kiki είπε...

Τι όμορφα που είναι!!!

Κατερίνα δε 'στάπα; είπε...

Ελευθερία μου, εγώ δεν έχω δει ποτέ μου κούμαρα, ούτε τα ήξερα!
Να μου θυμίσεις κάποια στιγμή να σου εξηγήσω πως τα έμαθα.
ΚΑΛΗΜΕΡΑ, από δω!

Unknown είπε...

Κικη και Κατερινα την φωτο μου την εδωσε ο γιος μου και επειδη μ'αρεσε την εβαλα.Ειναι σαν ζωγραφια.Αλλα δεν τα τρωω. Φιλακια και στις δυο.

Share